• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Patryk Szczerba
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego. Lokalizacja wiaduktu drogowego.

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (207) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ten wiadukt powstanie tylko dlatego że PKP dało pieniądze. (19)

    Co z tunelem pod przejazdem na Puckiej? Tam jest największy problem.

    • 178 10

    • nic (6)

      trwaja rozmowy... od 40 lat... jeszcze troche porozmawiamy...

      • 25 2

      • wokół torów to teren PKP (5)

        jak PKP powie NiE to NiE i koniec dyskusji
        ... i to, że na swoim terenie daje pieniądze pod budowę przejazdów czy wiaduktów - to żadnej łachy nie robi!
        taki jest ich zasmarkany ustawowy obowiązek

        • 8 4

        • Tak, tak (4)

          Wina PKP, że Gdynia nie jest w stanie zrobić żadnego bezkolizyjnego przejazdu nad/pod torami na północ od Kwiatkowskiego. Bajki z mchu i paproci.

          • 11 5

          • No właśnie tak jest, myślisz że można sobie budować na czymś terenie bez jego zgody? (3)

            • 4 3

            • PiS wszystko może robić bez kompetentnej zgody (1)

              Zmieniać nazwy ulic, budować swoje pomniki, zmieniać historie, pozwalać na startowanie samolotów,.....

              • 2 3

              • To dokładnie jak Prezydent Gdyni, sprzedać polankę, zamknąć szkoły i marzyć o startowaniu samolotów za 100 milionów

                • 8 1

            • sadzisz, ze Rumia i Wejherowo

              Buduja tunele bez zgody PKP?!

              Da sie?! Da sie...
              A opowiadanie o zlym PKP, to wygodna wymowka. PLK wsadza w otoczenie portu Gdynia ponad 1mld pln.

              • 6 1

    • Rumia buduje tunel. Dlatego najbliższy czynny tunel będzie w Rumi, zapraszamy do korzystania (2)

      • 34 3

      • Bareja wiecznie żywy. Matkę możecie pożegnać machaniem z tarasu widokowego. Przepraszamy taras widokowy nieczynny. Najbliższy taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu :P

        • 12 1

      • No to z własnych pieniędzy (Rumi) wybuduj

        jeszcze kilka strategicznych inwestycji np. ciąg drogi do Gdyni gdzie się włączy w OPAT to przyspieszy w końcu jego powstanie :))

        • 0 2

    • Oby nigdy nie powstał ten tunel.

      To jest robienie tranzytowej drogi z osiedlowych ulic. Jedyny tunel jaki powinien być to przedłużenie obwodnicy do Hutniczej w tunelu pod torami i Chylońską jako trasa szybkiego ruchu. Tunel w Puckiej pogorszy tylko sytuację na Chylońskiej i zamiast stać przy przejeździe wszyscy utkną w korku na Chylońskiej i Kartuskiej.

      • 12 20

    • Rumia buduje tunel, Wejherowo buduje tunel, Reda wybudowała węzeł integracyjny a w Gdyni nie da się (4)

      jest nieczynne lotnisko i zadłużenie miliard złotych

      • 25 8

      • Podaj też do wiadomości kto finansuje budowane tunele (1)

        Od ilu lat Gdynia walczy o dofinansowanie przedłużenia obwodnicy z Hutniczą i dalej z portem.

        • 8 5

        • walczy?

          Czy mam cytować Stępę?

          • 0 0

      • Skoro widzicie taki opór ze strony gdyńskich urzędników (1)

        w świecie tuneli więc omijajcie tą paskudną i niewdzięczną Gdynię, która z własnych finansów nie chce wam wygody budować.

        • 1 5

        • jaki opor?

          Dla siebie buduja dyskretny tunel.
          Do podziemnego tunelu przy magistracie...

          • 4 0

    • "tylko dlatego że PKP dało pieniądze" (1)

      skoro dało to Urząd Gdyni może umyć ręce i zająć się setką własnych publicznych dróg, a nie dokładać z własnej pustej kiesy do tego wiaduktu/

      • 1 2

      • PKP dało mniej niż polowe wartości tej inwestycji.

        A po przetargu okaże się, czy nie ze 30%, przy takiej inflacji jak nam rząd centralny gotuje

        • 2 1

    • ale PKP dało 30 z 70 milionów wyceny, czyli nieco ponad 40%

      • 4 1

  • Jako że robi to też pkp plk (1)

    To są szanse że on powstanie nie tylko na wizualizacji

    • 93 4

    • Całość robi PKP?

      • 0 0

  • (19)

    Zawsze się zastanawiam, jak bardzo można jeszcze lekceważyć potrzeby mieszkańców i nadal cieszyć się tak dużą popularnością. Gdynia powinna zostać objęta wielkimi badaniami socjologicznymi.

    • 173 10

    • (6)

      "Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP." Tyle i az tyle, czyli jak powstanie czegos uzaleznic od czegos co sie nigdy nie wydarzy.

      I nie, PiS ani Konfederacja niczego tutaj nie zmienia.

      • 7 4

      • akurat PiS poobsadzał swoimi sadzeniaczkami całe PKP (5)

        więc jednak to wiele Zmienia!
        tym bardziej że PiSaki otwarcie nie raz zapowiedzieli - "jak nie zagłosujecie za PiS, za naszymi kandydatami - to nie damy forsy u WAS na inwestycje"

        • 7 6

        • Ten PiS (3)

          To jest mafia. Ich tzw opozycja nie lepsi. W tym kraju nie wiadomo na kogo głosować, kogo poprzeć. Cyrk.
          Mam 40 lat. Pamietam jak wybory wygrał Wałęsa i mama mi powiedziała, ze za 20 lat będę żyć w lepszym i całkowicie innym świecie. No nie tak to sobie wyobrażałam...

          • 12 5

          • Wałęsa wypromował te kaczki

            a te kaczki utopią Polskę!

            • 7 6

          • niestety, Wałęsa wziął sobie na pomocników obu Kaczyńskich - dziś widać, że z tymi ludźmi to nie mogło się udać

            • 8 6

          • Pamietam te czasy nadzieji

            Mowiono ze za 20lat Polska dogoni Portugalię.

            20lat żółwiego tempa rozwoju i afer bezkarności sluzb specjalnych.
            d**ilistyczny zus nfz.

            A Polaki dalj glosuja na unie wolnosci... d**ile

            • 1 0

        • a 2 mld na tory wokół portów to prześladowanie?

          modernizacja 201 to dyskryminacja?

          • 2 0

    • Mam swoje hipotezy (10)

      Nie prowadziłem badań ale po kilku latach związku z Gdynią zaczęło mnie to intrygować i rozmawiałem na ten temat z różnymi osobami. I wniosek jest taki, że oni tego nie widzą. Nie widzą braku inwestycji, słabej kondycji finansowej miasta (powoli to się zmienia). Lokalny patriotyzm plus bycie w kontrze do dużego Gdańska jest tu tak silne, że powoduje zaślepienie. Gdynia jest najlepsza i ch.... I koniec dyskusji. I trzeba naprawdę długo, punkt po punkcie to rozbierać, analizować żeby zaczęli coś zauważać. W Gdyni cieszą się z przysłowiowej ciepłej wody w kranie. Jest fajna, fajnie się mieszka, mamy klif i świetnego prezydenta, którego popiera 80% mieszkańców. A dlaczego go popiera? Bo popiera go 80% :D Sami się w tym nakręcają.

      • 23 8

      • Nareszcie jakaś rozsądna opinia

        Dobrze, że są w tym mieście jeszcze jacyś ludzie myślący, a nie tylko klakierzy.

        • 13 5

      • (4)

        To wszystko jest kwestia kasy i wcale nie chcę rzucać haseł, że ktoś kradnie. Budżet nie jest z gumy i jeśli robi się jedno to nie zrobi się drugiego. Jako podatnicy chcemy mniej płacić a więcej wydawać - polecam wypróbowanie tej metody w domu. Inna sprawa, że jak już miasto coś robi to rzadko kiedy porządnie, a biednego nie stać żeby za coś płacić dwa razy.

        • 0 4

        • Mnie też się kiedyś wydawało że Gdynia to "miasto morza i marzeń..." (3)

          Ale gdy porówna się z Gdańskiem, który nawet nie jest 2 razy większy po względem ilości mieszkańców, to Gdynia wypada żałośnie. Większe inwestycje jeszcze za rządów Śp. Prezydenta Adamowicza: Most Wantowy, trasa Sucharskiego, tunel pod Martwą Wisłą, Stadion, hala na granicy Gdańska i Sopotu, terminal kontenerowy, Port Północny, kładka na Motławie (a teraz już dwie), rozbudowa lotniska, itp itd... A co w Gdyni? Infobox? No rzeczywiście, wypas. Ostatni, idąc w w stronę północy, bezkolizyjny przejazd przez tory to estakada Kwiatkowskiego - kolejny dopiero w Rumi. Czyli tysiące ludzi skazane na codzienne stanie przed szlabanami - w zimnie i deszczu. Dlatego też nie rozumiem z czego ci Gdynianie się tak cieszą...

          • 13 1

          • no z terminalem kontenerowym to troche przesadziłeś ;) (2)

            • 2 1

            • (1)

              Bo?

              • 1 0

              • bo terminal kontenerowy zbudowal australijski fundusz emerytalny.

                G'woli scislosci, ktory najpierw rozmawial z Gdynia. Ktora stwierdzila "niedasie, nieoplacasie". Lepiej "szklane domy", latwy i szybki "piniondz". To poszli do Gdanska, gdzie entuzjazmu w porcie tez nie wzbudzili ale, co tam, niech sie pobawia i zostawia troche kasy...
                No i szczeki opadly, i w Gdyni, i w Gdansku. Ale jeszcze duzo jest do zrobienia...
                A emeryci?
                Godnie zarobili i wyjeli zyski 10 lat przed terminem.

                • 5 0

      • autor komentarza powyżej też jest ciekawym zjawiskiem socjologicznym (3)

        ludzie są szczęśliwi a on ich będzie przekonał, że nie powinni... człowieku może zacznij od Tybetu - tam mają trudne warunki, dróg w ogóle nie ma, a ludzie na przekór tobie są szczęśliwi. Bezczelność!... buhahahahahhaah :)

        • 7 10

        • Przeczytałeś to co chcesz przeczytać

          Nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma nic o przekonywaniu kogoś kto jest szczęśliwy do bycia nieszczęśliwym :) jest tylko odpowiedź na zadane pytanie, dlaczego głosują na obecne władze. I próba wyciągnięcia z nich odpowiedzi. Jeśli interpretujesz to jako namawianie kogoś do bycia nieszczęśliwym, to zastanów się, dlaczego tak to interpretujesz. Ale to już nie socjologia tylko psychologia :)

          • 8 4

        • Pokazujesz na przykładzie Gdańska, ze nie powinni być szczęśliwi (1)

          w związku z czym, można powiedzieć, ze ich przekonujesz.
          Spojrz na to z tej strony, skoro większość jest zadowolona, a Ty nie jesteś, to może Ty czegoś nie widzisz? Wymieniłeś w zasadzie inwestycje drogowe głównie. Oprócz hali Ergo, a Gdynia ma również wybudowana hale. Za mała? Powinna być taka jak ta na granicy G-S? Może Twój błąd poznawczy polega na tym, ze dla Ciebie liczą się tylko inwestycje drogowe?

          • 0 8

          • To nie mój wpis o inwestycjach w Gdańsku

            :) ja nie podnosiłem konkretów. Nie odnoszę się do Gdańska, pisałem, że mieszkańcy Gdyni bardzo często odnoszą się do Gdańska, porównują się, dewaluują Gdańsk a gloryfikują Gdynię, często bez zastanowienia, bazując na tym co im się wydaje, na temat obu miast. Akurat ja bym nie rzucał kwestii drogowych, zdaję sobie sprawę, że gros z nich powstało przed euro i były to inwestycje centralne, na których Gdańsk bardzo zyskał. A wracając do mojego wpisu, ja nie czuje się nieszczęśliwy i nikogo nie przekonuję :) Mieszkam w Gdyni, prowadzę firmę w Gdyni i lubię Gdynię. Jednocześnie uważam, że nie jest dobrze zarządzana więc zainteresowało mnie ogromne poparcie jako ciekawostka. I dlatego zacząłem zadawać Gdynianom pytania by dowiedzieć się skąd to poparcie wynika. Oczywiście, musiałem przestawić też w rozmowach moje argumenty, dlaczego nie popieram władz. I problem był zazwyczaj taki, że Gdynianie nie bardzo wiedzą, dlaczego głosują na Szczurka. Jest dobrym prezydentem bo jest, bo wszyscy głosują, bo ma duże poparcie. Nie mają argumentów za gdy wdać się w szczegóły. To nie przekonywanie, to drążenie i ciekawość.

            • 1 0

    • Brak innego, rozsądnego kandydata

      No bo kto mógł by nim być? Stróż łąki pod Łodzią? Poszsczekał, poszczekał i trampolinka na wiejską...
      I tak to jest.
      Szczerze, to nie widzę kogoś, kto mógłby zawalczyć o to stanowisko i realnie zmienić coś w obecnej sytuacji :/

      • 4 4

  • Skąd oni biorą piarowców :) (2)

    "Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych, wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze" - to się nazywa uzgodnienia i jest niezwyklejszą praktyką. Czym tu się podniecać?

    • 75 3

    • piar to pisowskie określenie PR ; ) (1)

      • 2 3

      • PR Podziwiajmy Rozkradaczy

        Misiewiczów naszych czasów

        • 0 1

  • A na Piaskowej (13)

    Wczoraj czekałem dokładnie 22 minuty....

    • 72 1

    • na Puckiej byś czekał 42 minuty, tak więc dobrze wybrałeś

      • 20 1

    • Moj rekord na Polnocnej to 37min. (2)

      • 8 0

      • a Rekordy są po to by je pobijać...

        • 5 0

      • mój o 10 minut

        dłuższy...
        Wygrali, jeżdżę na około, przez Rumię...
        Na szczęście, w Janowie buduje się tunel...

        • 5 0

    • Podjechać później trzeba było, krócej na przejeździe czekałbyś.

      • 8 0

    • a rowerem codziennie można 0 minut tunelem przy stacji (6)

      no ale widać masz czas na stanie

      • 4 11

      • Dzisiaj

        Tylko nie zapomnij pojechać dzisiaj rowerem, piękna pogoda ;)

        • 19 1

      • Nie widziałem dzisiaj żadnego rowerzysty

        Chyba już odlecieli do ciepłych krajów w ślad za bocianami.

        • 14 2

      • niby tak, ale przy obowiązującym w Polsce zakazie pedałowania trochę strach wsiadać na rower.

        • 3 0

      • Podjedź to ci przeładuję 2 tony z paki i mi przewieziesz do Rzucewa. (2)

        • 10 2

        • Nie chciało się nosić teczki, trzeba wozić woreczki (1)

          • 0 3

          • Nie nosić, a wozić.

            Przynajmniej nie pada, nie wieje i nie ma śmierdzących współpasażerów.
            Lepsze to niż korpo z 3.5 kPLN brutto i owocowymi czwartkami.

            • 4 0

    • Piaskowa będzie częściej z zamknietymi szlabanami na Hutniczej, bo po wybudowaniu wiaduktu ruch kolejowy z portu będzie większy.
      Nikt o tym głośno nie mówi, ale Hutnicza będzie stała dzień i noc.

      • 4 1

  • Nie ich inwestycja ale oczywiście władze miasta powiedzą że to ich sukces (8)

    Co z lodowiskiem, basenem olimpijskim, obwodnicą Witominia, PKM na północ, przebudową Kwiatkowskiego, Dąbka, węzłem Karwiny itd. Tyle obiecaliście a nic nie powstało.

    • 125 5

    • I nic nie powstanie

      Póki szczurek będzie prezydentem

      • 16 4

    • Gdynia ma rekordowe zadłużenie ponad miliard złotych

      • 13 2

    • Każda obietnica na miarę głosów w wyborach. (5)

      Co ciekawe Samorządność nie robiąc prawie nic znaczącego (a definitywnie nic sensownego) zadłużyła miasto na miliard.

      Ciekawe w czyich kieszeniach

      • 14 2

      • co to miliard dla Sasina (4)

        ON w jedną noc potrafi wywalić w błoto 70mln!

        • 6 6

        • zarówno sasin jak i szczurek to dla mnie negatywne postacie (2)

          • 6 1

          • na propagandę HeJT nienawiści TvPiS przewidzieli tak z 2mld rok w rok (1)

            na leczenie najciężej chorych Polskich Dzieci muszą obywatele sami zbierać - bo w NFZ+ forsy na to brak!

            • 2 6

            • gdzie miliard utopił szczurek?

              • 4 0

        • 70 mln to 2 pln/mieszkańca

          A 1 mld PLN w Gdyni to ponad 4000 PLN/mieszkańca.

          • 5 0

  • Ciekaw jestem jak oni go zwiną na chylońską (4)

    tunel byłby lepszy wiadukt ok ale do obwodowej.

    • 25 17

    • To nie ten przejazd!!! (3)

      • 14 0

      • innych przejazdów nie będzie (2)

        zostaną zlikwidowane!

        • 2 0

        • wiadukt ma być nad torami do Portu obok elektrociepłowni ... a nie nad tymi gdzie popyla SKM (1)

          czytajcie ze zrozumieniem gimbusy!

          • 6 2

          • Oni tylko nagłówki czytają i bzdety piszą.

            • 3 1

  • Zupelnie nie potrzebny wiadukt!

    Pomyliliscie ludzie przejazdy! Nie ten tylko następny! Ten w Chyloni!

    • 89 9

  • Obiecanki cacanki

    Ile to już razy słyszeliśmy i czytaliśmy? Trudno jest teraz mieszkańcom uwierzyć gdyż tyle razy słyszeli od władz miasta na temat tego tunelu. Przed wyborami w 2023 r. co najwyżej zobaczymy wizualizacje i projekt.

    • 43 3

  • xdddddddddddddd

    Ciemny lud już to kupił.

    • 35 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane