• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia mierzy ruch do północnych dzielnic

Michał Sielski
6 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Korki na północ Gdyni tworzą się nie tylko przy okazji niespodziewanych remontów. Korki na północ Gdyni tworzą się nie tylko przy okazji niespodziewanych remontów.

Zlecone już pomiary natężenia ruchu, obliczenia przepustowości i sprawdzanie tras pojazdów ciężarowych mają pomóc władzom Gdyni w podjęciu decyzji na temat ewentualnych zmian w dojeździe do północnych dzielnic. W połowie grudnia mogą być znane konkrety. - Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni jest niezbędny dla funkcjonowania komunikacji zbiorowej w całym mieście - podkreślają walczący o niego gdynianie.



Jak rozwiązać problemy komunikacyjne mieszkańców północnych dzielnic Gdyni?

Przypomnijmy: o korkach na północy miasta zrobiło się głośno, gdy przy okazji remontu Estakady Kwiatkowskiego sparaliżowane zostało niemal pół Gdyni. W korkach stali praktycznie wszyscy od centrum po Chylonię i oczywiście chcący dojechać do północnych dzielnic. Ale tam korki były już wcześniej, choć oczywiście nie tak bardzo dokuczliwe. Na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w stronę Obłuża stoi się jednak w godzinach szczytu od wielu miesięcy.

Dlatego część gdynian zaczęła głośno domagać się uruchomienia dodatkowej linii SKM na północ Gdyni. Głosy ekspertów w tym zakresie także były pozytywne. Znawcy kolejowych realiów wskazywali na istniejącą infrastrukturę, która znacząco ogranicza konieczność ponoszenia dużych nakładów finansowych.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Innym pomysłem jest wyznaczenie buspasa w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego. Podobne udogodnienie dla pasażerów komunikacji publicznej działa już z powodzeniem na części Trasy Kwiatkowskiego. Tam jednak nikt nie zwęził trasy dla kierowców samochodów, bo buspas powstał częściowo z dróg zjazdowych, a częściowo z obszarów wcześniej wyłączonych z ruchu.

Na ul. Janka Wiśniewskiego takiej możliwości nie ma, bo na razie nie ma mowy o zbudowaniu buspasa pomiędzy jezdniami, który w porannym szczycie mógłby prowadzić do centrum, a w popołudniowym na północ. Miejsce na to jest, teren zielony odgraniczający jezdnie jest szeroki, ale nie ma najważniejszego: woli i przekonania, że taka inwestycja powinna być ważną pozycją w budżecie miasta.

Buspas był na Open'era. Nie udało się wyegzekwować

Na razie małe szanse ma też wyznaczenie buspasa na jednym z pasów dwupasmowej obecnie ul. Janka Wiśniewskiego. Tym bardziej, że taka zmiana była już testowana latem, podczas festiwalu Open'er. To właśnie tą drogą zmierza na festiwal zdecydowana większość fanów muzyki. Efekty?

- Wprowadzony na czas festiwalu wydzielony pas dla autobusów nie pozwolił na sprawniejsze przemieszczanie większych grup uczestników, ponieważ utrzymanie jednego pasa wolnego od ruchu pojazdów indywidualnych udało się jedynie przez część planowanego okresu czasu. Z uwagi na zastosowanie rozwiązania tymczasowego nie zostało przewidziane wprowadzenie elementów stałych organizacji ruchu, uniemożliwiających swobodne wjeżdżanie na buspas pojazdów nieuprawnionych - zauważa wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Prawda była jednak znacznie bardziej brutalna. Kierowcy kompletnie nic nie robili sobie ze znaków ustawionych co kilkanaście metrów i gdy tylko kończyły się pachołki, zagradzające wjazd przy przystanku na początku ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, od razu mieliśmy pokazy drogowego cwaniactwa i wjeżdżanie tuż przed autobus na buspasie. W efekcie autobusy i tak stały w korku. Dlaczego? Przez cały czas festiwalu nie było tam bowiem ani policjantów kierujących ruchem, ani nawet straży miejskiej, która przecież jest jednostką miejską i po jednym telefonie z magistratu mogłaby tam pełnić dyżur po kilka godzin dziennie, dyscyplinując kierowców ostentacyjnie łamiących przepisy.

Każdego dnia ul. Janka Wiśniewskiego jedzie ponad 500 autobusów
Jeden autobus mieści tyle osób, ile porusza się w 115 samochodach.

Społecznicy, którzy rozpoczęli dyskusję nad zmianami w funkcjonowaniu komunikacji publicznej z północnymi dzielnicami, podkreślają, że buspas to konieczność. Nie ma bowiem żadnych wątpliwości, że kolejne remonty starszej części estakady czekają nas w przyszłości.



Porównanie przestrzeni zajmowanej przez 40 samochodów, 45 rowerów oraz jeden autobus, zdolny pomieścić razem prowadzących auta i rowery. Zdjęcie wykonano kilka lat temu podczas Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Łodzi. 

Porównanie przestrzeni zajmowanej przez 40 samochodów, 45 rowerów oraz jeden autobus, zdolny pomieścić razem prowadzących auta i rowery. Zdjęcie wykonano kilka lat temu podczas Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Łodzi.
- Buspas na Janka Wiśniewskiego jest niezbędny dla funkcjonowania komunikacji zbiorowej w całym mieście. W każdy dzień powszedni odjeżdża w kierunku Obłuża i ulicy Hutniczej 516 autobusów, w tym szereg linii magistralnych, takich jak R, 150, 152, 170, 194, czy różnych wariantów trasy linii 182. Wydłużenie czasu przejazdu autobusów na trasie Hala-Obłuże Centrum z rozkładowych 10 do 50-60 minut, tak jak mieliśmy z tym do czynienia w trakcie remontu Estakady, powoduje całkowitą dezorganizację komunikacji miejskiej w skali całej sieci komunikacyjnej - podkreśla Łukasz Piesiewicz, zaangażowany w dialog z miejskimi urzędnikami. - Jeden autobus mieści tyle osób, ile porusza się - przy średniej 1,5 osoby na samochód - w 115 samochodach - dodaje.
Urzędnicy czekają jednak na wyniki zleconych już analiz. Wykonywane są m.in. pomiary natężeń ruchu, obliczenia przepustowości, sprawdzane są też trasy pojazdów ciężarowych, zmierzających do portu. Nietrudno się domyślić, że urzędnikom wyjdzie, iż najlepszym sposobem będzie zbudowanie Drogi Czerwonej, za którą lobbują od miesięcy. Przedłużenie obwodnicy Trójmiasta i dogodny dojazd do portu byłby bowiem też częścią Obwodnicy Południowej Aglomeracji Trójmiejskiej, o której słyszymy już od lat kilkunastu. Na jej finansowanie na razie nie ma jednak co liczyć, bo miasta na to nie stać, a z budżetu centralnego właśnie wylatują o wiele bardziej zaawansowane Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna.

Gdynia: to wymaga dogłębnych analiz

Czy uda się więc wprowadzić mniej kosztowne rozwiązania, które finansowo będzie mogła udźwignąć sama Gdynia?

- Do korzyści, jakie przynosi zwiększenie udziału w podróżach komunikacją zbiorową, przy jednoczesnym zmniejszeniu podróży indywidualnych, nie trzeba przekonywać, jednak każde nowe rozwiązanie, którego wprowadzenie odbywa się kosztem pozostałych grup użytkowników, wymaga dogłębnych analiz oraz określenia skutków, jakie przyniesie - podkreśla wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Przypomina ponadto sytuację z Warszawy, gdzie wprowadzenie siedmiokilometrowego buspasa na Trasie Łazienkowskiej spowodowało zakorkowanie dróg dojazdowych do niej i w rezultacie początkowo wydłużyło czas przejazdu autobusów.

Na ostateczne wnioski i ewentualne pomysły władz miasta musimy jednak poczekać do zakończenia analiz, które potrwać mają do połowy grudnia.

Opinie (412) ponad 10 zablokowanych

  • to są jakies jaja! (29)

    Wystarczy się tam przejechać w godzinę szczytu, Panie Prezydencie. Pomiary! Weźcie się, k..., do roboty, a nie ściemniajcie, że coś robicie. Po tylu latach i ostatnich problemach na drodze władza się pochyla... Już dawno podległe Panu służby powinny mieć gotowe propozycje zmian, to nie jest nowa sytuacja i stale się pogarsza.

    • 279 23

    • (3)

      Pomiary zleci się znajomej firmie i gitara.

      • 50 5

      • Antyszczur (2)

        Panie Sielski, idź pan się leczyć z tym lewackim buspasem. To, że pan bierzesz kasę z UM, nie zwalnia od myślenia. Jest wąskie gardło na końcu Dąbka? Czemu Kwiatkowskiego w górę nie może mieć 2 pasów? Czemu Unruga od Bosmańskiej do Kwiatkowskiego nie może mieć 2 pasów? Czemu nie ma żadnej alternatywnej drogi do Pogórza oprócz Estakady? Odpowiedź jest prosta: leniwy szczur wolał lotnisko, pokaz samolotów i inne d*perele, ale kiedy on zostanie wymieciony od koryta, to będzie za te marnotrawstwa odpowiadał przed sądem. Ciekawe, jaki pan wtedy popełni mądry artykulik?

        • 4 3

        • nie jestem "antyszczurem" ale kwiatkowskiego w górę można zrobić z budżetu miasta, tu nie da się zrzucić na PIS

          inna opcja - darmowe bilety na ZKM na Obłuże, Pogórze, Oksywie - wtedy kierowcy którzy mogą, przerzucą się na komunikację

          • 1 1

        • Grozisz śmieciu jakimiś rozprawami ? Jedyną cezurą są wybory i nic więcej.

          A jak chcesz polowań na czarownice to sobie znajdź średniowiecze w Korei Płn.

          • 0 0

    • To nie jaja. Tak działa biznes.

      tzw. pomiary i analizę wykona przedsiębiorstwo "X & X & Y", które w ubiegłym roku tak chojnie ofiarowało kilka apartamentów zbudowanych przez dewelopera "P & Q", który takie piękne nowe plany zagospodarowania otrzymał od UG Gdynia.
      Tak działa tzw. biznes. Hameryka.

      • 43 6

    • Nie jaja tylko uroki mieszkania w dzielnicy przemysłowej (8)

      Zróbcie tak samo jak ja, sprzedałem mieszkanie na Pogórzu i przeprowadziłem się na Wiczlino, do centrum też są korki w godzinach szczytu, ale o połowe mniejsze, a dojazd do Obwodnicy zajmuje mi 5 minut.

      • 7 35

      • Jaki zgodny ,po jedynej słusznej linii,napędzasz interes deweloperów.

        • 16 3

      • (2)

        Już niedługo. Droga została taka sama.

        • 8 2

        • lepiej przewidywać niż naprawiać kosztowne błędy (1)

          dlatego analizy są potrzebne.

          • 3 3

          • Racja. Sęk w tym, że w Gdyni na analizach się kończy...

            • 7 2

      • bzdury wypisujesz kolego..

        Mieszkam również na Wiczlinie, natomiast wcześniej mieszkałem w Chyloni. Sprawdziłem i porównałem - z Pogórza( dla przykładu, od Szperka), oraz z Wiczlina( skrzyżowanie przy lidlu) - do Urzędu Miasta. Kilometrowo bardzo podobnie ( 8,3 vs 8,9 km), czasowo... również - przejazd ok. 16 to min 25-45 min i tu i tam...

        Co do dojazdu do obwodnicy to się zgodzę - kilka minut.

        I przestań wypisywać dyrdymały, bo co jak co, ale Pogórze z pewnością nie jest dzielnicą przemysłową... jak już, to należy do niej część Chyloni. Co by nie było, wszyscy w tym mieście płacą równe podatki i mogą mieć równe oczekiwania ( "normalny" dojazd, kanalizacja itp.).

        • 15 2

      • (1)

        Wiczlino też ma beznadziejny dojazd, ale i tak chyba jest przyjemniejsze do mieszkania niż ta północ

        • 6 8

        • Nie

          • 0 0

      • dojazd do obwodnicy z Wiczlina

        5 min ? naprawdę kolego nie żartuj , chyba o 6.30 to tak ...

        • 2 0

    • (1)

      Te korki nie są przez brak dróg czy skm... tylko dlatego, że ludzie to lenie, które wszędzie muszą jeździć samochodami!! A skm naprawdę warto przemysleć...

      • 15 30

      • skoro na SKM polegac nie można

        skoro na SKM polegac nie można to co się dziwić, Myślisz że bym nie wolał? Chetnie sprzedam samochów, bo koszta ogromne, ale SKM jeżdzi rzadko i kiedy chce

        • 5 1

    • kasa która idzie na arkę openera ironmena infobox ppnt muzeum emigracji studium filmowe lotnisko-kosmodrom (5)

      wystarczyłoby na przebudowę dróg na północy!!!

      • 26 7

      • (3)

        i bardzo dobrze, i idą też grube pieniądze na komunikację miejską, z której leniwi kierowcy nie chcą korzystać !!!

        • 13 23

        • (2)

          przejedz sie pajacu autobusem o 16, wejsc nie da rady i jeszcze w korku stoi

          • 20 5

          • i drogi

            do tego w autobusach śmierdzi

            • 5 1

          • Logika porażająca. Zastanów się dlaczego ten autobus stoi i przeczytaj 2 komentarze wyżej.

            • 1 4

      • ooo, nasz specjalista od wszytskiego się pojawił

        i od razu zgadł, wystawił naśliniony palec, i zmierzył
        koszty i już wie nasz kochany specjalista,
        już wie,
        jak zwykle zresztą

        • 1 1

    • Ci debile robiliby tylko analizy i analizy .... pewnie, jakby wybuchła wojna nuklearna i Ruski zrzuciliby na Gdynię atomówkę, to urzędasy również przeprowadziliby studium - tym razem studium wpływu eksplozji nuklearnej na miasto wielkości Gdyni.

      • 13 3

    • a fontanny nie widziałeś? robia robią. pijar dla ciemniaków.

      • 10 3

    • Przejście z fazy odważnego myślenia, do rzeczywistych planów

      stało się faktem!

      • 14 0

    • nie ma prostych rozwiązań. Są tylko inteligentne wybory.

      Bardzo dobrze, że są robione badania. Dopiero na ich podstawie można porównać różne scenariusze rozwiązywania problemów.

      Dobra jakość refleksji podpowie: żadne rozwiązania inżynieryjne realizowane wyłącznie o ruchu pojazdów nie przyniosą poprawy sytuacji.

      Buspas jest krokiem we właściwą stronę, ale nie rozwiąże problemów.

      Przedłużenie PKM do północnych dzielnic Gdyni też jest krokiem we właściwą stronę, ale będzie sporo kosztować.

      Najmniej kosztownym elementem scenariusza ciągu kroków przybliżających do prawdziwej poprawy sytuacji jest budowa zwodzonej kładki pieszo - rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza.

      Dla potwierdzenia tej prostej tezy warto uruchomić prom pieszo- samochodowy w tej relacji.

      Tezy o sezonowości ruchu pieszych i rowerzystów łatwo podważyć sprawdzając dane z liczników ruchu rowerowego w Gdańsku lub w miastach krajów o dużo surowszym klimacie.

      Pozdrawiam kumatych.

      • 9 4

    • chorzy ludzie!!!! (2)

      Szczurek - weź już odejdź razem ze swoją niekompetentną ekipą. Gdynia dziadzieje z każdym rokiem z taką nieudolną władzą. No po prostu banda nieudaczników. Aż mi się ciśnienie podniosło... mierzą.... k...wa, kilkanaście lat korków a ci mierzą. chyba raczej symulują, że coś robią!

      • 10 3

      • ocho, dyżurny frustrat znów skonsumował znaczną ilośc ruskiej wódki (1)

        i nadaje nasza ukochana kreatura
        i nadaje....

        tylko że to samo w kółko nadaje

        • 1 9

        • a ty nie masz przerwy na lunch?

          • 0 2

  • no po co mierzyć skoro widzę że są korki (19)

    trzeba dociagnac estakade do końca i zrobic rondo. a nie sie wyglupiać.

    • 133 12

    • ppza tym to tiry generują tam korki. przenieść port do Żukowa! (2)

      • 60 7

      • szczur to ty trollujesz?

        • 3 2

      • zrobić zakaz ruchu TIRów w godzinach 6.30-8.30 i 14-17 i po temacie...

        • 4 3

    • a za rondem jeszcze większy korek więc co dalej mistrzu? (4)

      Będziesz żądał bezkolizyjnej estakady od własnego bloku do miejsca pracy? Bo korki nie znikają tylko zawsze przesuwają się na kolejne wąskie gardło lub skrzyżowanie.

      • 11 7

      • Należy przebudować ul. Kwiatkowskiego na dwupasmową dalej rondo i koniec ! (3)

        bo reszta to zmartwienie gminy Kosakowo i wójta Włudzika

        • 7 2

        • no no, ale plan, a teraz udowodnij, że korki znikną (2)

          • 1 2

          • (1)

            Jeżeli dwupasmowa ul. Kwiatkowskiego będzie się łączyła z dwupasmową ul. Płk Dąbka poprzez rondo to ruch na pewno będzie płynny bo nie będzie świateł.

            • 4 2

            • nadal nie widzę dowodu

              tak będzie bo tobie się tak wydaje?
              i chcesz pieniądze moje?

              gadasz jak złodziej, daj mi kasę, zobaczysz, będzie dobrze,
              zaraz wracam,
              przemyśl jeszcze raz jaki jest sens wypisywania przez cebie bajek wyssanych z palca

              • 1 0

    • (2)

      Bo oni wymierzą, że w korku stoi 489 aut. Po ciężkich analizach wyszło im, że od 500 aut robi się korek. Wtedy okaże się, że taki stan rzeczy nie podlega finansowaniu z unii, wymlują znowu białej lini i gitara.

      • 17 3

      • a to wszystko z twojego brudnego palucha wyssane (1)

        w latające krowy pewnie też wierzysz
        specjalisto od mgły i brzozy

        • 1 5

        • A Ty amebo zza Rumi ci chciałeś?

          • 0 2

    • (3)

      trzeba maksymalnie zniechęcić ludzi do korzystania z samochodów, ale pajaców w metalowych puszkach nie przekonasz.

      • 9 24

      • Za to pajacem w rajtuzach i okularach słonecznych w środku mżawki jest się cały rok.

        • 15 5

      • przeciez tam jezdza ludzie w duzej mierze spoza gdyni! (1)

        sam se jezdzij do kosakowa i innych zle skomunikowanych rejonów GPU autobusem, ktory i tak utknie w korku... co za pieprzenie.

        • 2 2

        • a na przystanku ludzie z okolicy

          a w sklepie tez ludzie nie ze sklepu tylko skądś przyszli,
          a na pustyni przy rzece też same obce zwierzęta piją wodę,
          ta woda nalezy do ryb i tataraku, który tam rośnie

          • 0 0

    • szczur nigdy tam nie był w godzinach szczytu??? (1)

      • 6 3

      • myślę ,że szczytuje gdzie indziej

        • 2 4

    • Po to żeby znajomy urzednika dostał kasę za sprawdzenie oczywistejbi wiadomej już zeczy

      • 3 2

    • Tylko pomyśl !!!

      Pomiary ruchu na drodze, ekspertyzy, prognozy natężenia ruchu w perspektywie czasu, rozwiązania alternatywne itd itd. Ile ludzi może na tym zarobić. A każdy gimnazjalista wie, że jak buduje się nowe osiedla na potęgę to trzeba także budować drogi. Ale co robiło by stado urzędników bez papierów.

      • 3 2

  • porażka (7)

    zmierzcie sobie poziom inteligencji bo pewnie za wysoki nie jest. Wezcie sie wreszcie do roboty i zróbcie coś z tymi korkami w rzeczywistosci myśliciele szczurkowe

    • 126 11

    • "zróbcie coś" (3)

      No właśnie, co? Jakie propozycje?

      • 2 17

      • wprowadzić opłatę za przejazd

        wtedy okaże się że połowa może codziennie poruszać się do pracy inaczej niż własnym szeptem, a jak znikną szepty to znikną korki, cała reszta kierowców za wygodę jazdy bez korków będzie ponosiła opłatę bo taka jazda to towar luksusowy

        • 6 11

      • Chyba od tego są władze miasta, żeby wymyśleć, co... (1)

        Obywatel ma wymyśleć rozwiązanie i co jeszcze, samemu je wykonać? To od czego wybiera sobie przedstawicieli???

        • 4 0

        • to niech obywatel przestanie wysysać z palca teorie skoro się na temacie zna jak świnia na gwiazdach

          • 1 5

    • nie da sie!! (1)

      • 6 2

      • idź siergiej zjedz jakąś książkę

        • 1 3

    • porażkę to ty masz w głowie trolu pisowski

      przesiądź się na autobus a nie korki powodujesz,
      ja w korkach nie stoję
      (a jeżdżę wszędzie autem)
      no ale ja jestem wykształcony i inteligentny?

      a ty?

      • 1 4

  • (8)

    Mam wrażenie, że urzędnicy się dziwią, że tam mieszka tyle osób :)

    • 132 8

    • Po przeprowadzeniu analiz

      • 9 2

    • problemem nie jest to, że mieszka tam wiele osób, tylko że te jeżdżą samochodami... 1,5 osoby na samochód

      • 8 11

    • (1)

      a ja mam wrażenie, że kierowcy samochodów dziwią się, że sami generują te korki.

      • 7 6

      • dokładnie, nakupili szpachlowozów, zakorkowali sobie drogę ale żaden nie pomyśli

        co za trole,
        no cóż, niewykształcona, nieobyta w świecie, postsowiecka mentalność tłuszczy
        im nie pozwala na myślenie

        • 2 8

    • w miescie ubyło w tym roku 1275 osób, moze licza, że uciekna nastepni??? (3)

      • 6 2

      • nie uciekło, tylko przeprowadzili sie m.in. do kosakowa i teraz ci chcą, żeby Gdynia im drogi budowała, za które oni nie zapłacą

        • 7 9

      • w Gdańsku ubyło jeszcze więcej (1)

        a w Polsce całej jeszcze więcej,

        wniosek jest taki, Gdynia jest najlepszym miastem do życia w Polsce,
        bo ubywa z niej najmniej ludzi,
        sam użyłeś argumentu emigracji z Polski
        to teraz musisz go przełknąć

        • 1 6

        • oho, 5 osób nie zgadza się z faktami

          oh jakże mi przykro moje małe ślimaczki 500+

          • 1 1

  • Tu nie ma co mierzyć (5)

    Tu nie ma co mierzyć. Codziennie widać za duże natężenie ruchu

    • 75 7

    • Jak zmierzyć brak dróg? (1)

      Nie wiem po co te pomiary? EWIDENTNĄ sprawą jest że do północnych dzielnic Gdyni nie ma dróg dojazdowych. Jedna dwu pasmowa Estakada jest dobra gdy nie ma remontów ani wypadków czy kolizji. Ale jak coś się dzieje to jest dramat. Drugi dojazd do tych dzielnic jest jednopasmowy ul. Pucką (niestety jest tam przejazd przez tory kolejowe i można sobie postać przedz szlabanem) to zdecydowanie za mało. Przy okazji budowy przedłużenia obwodnicy w ramach północnej obwodnicy warto będzie zrobić tam od północy dwu pasmowy dojazd do Pogórza od strony Chyloni jest sprawą konieczną na już by stworzyć alternatywną dobrą drogę dojazdową.
      Druga sprawa to nie najlepsza przepustowość zjazdów z Estakady. Nieustające zatory na Kwiatkowskiego do góry gdy z dwóch pasów Estakady droga zwęża się do jednego. tu też potrzebna jest inwestycja w dorobienie drugiego pasa i przebudowę skrzyżowania Kwiatkowskiego i płk. Dąbka. Tak czy siak potrzeba dużych inwestycji w drogi w tym rejonie miasta bo obecna sytuacja już od lat jest nie wystarczająca.
      Jedna dobra droga kiedyś musi się zakorkować potrzebne są rozwiązania alternatywne. Kolejka SKM do tych dzielnic była by dobrym pomysłem ale nie załatwi sprawy potrzebne są duże inwestycje w drogi.

      • 8 4

      • szczurkowe lotnisko

        Zastanawia mnie tylko "Szczurkowe Lotnisko". Wybudowany terminal jest. Lotnisko gotowe jest. Ale jak Urzędasy chcieliby tam dostarczyć na czas pasażerów. To już wolę jechać do Gdańska skm a później autobusem.

        • 3 2

    • szczur do dymisji za nieudolność!!! (2)

      • 4 2

      • to udowodnij, że Szczurek nie jest idealnym prezydentem (1)

        czy tylko tak sobie piszesz bez sensu z nudów

        • 1 4

        • oczywiście, że Szczurek jest najlepszy

          pisowskie trole plują bo nie mogą nic na niego znaleźć
          i nic się nie przykleja

          • 1 1

  • Buspas na Wiśniewskiego... (16)

    ...to dopiero byłaby porażka.

    • 118 36

    • (5)

      Z automatu korki gigantyczne

      • 18 11

      • Paraliz komunacyjny (4)

        Przez jeden miesiac. Potem 70% osob sie przestawi na komunikacje. Tak jest w innych miastach. Czemu u nas mialoby tak nie byc? Gdynianie to mysle ze inteligentny Narod i zamiast stania w korku od dworca w gdyni w samochodzie, wybiora transport zbiorowy nie stojacy w zatorze.

        • 18 19

        • Jasne, te 70% kierowców nagle ruszy do autobusów które i tak juz jeżdżą przepełnione. Raz i drugi raz nie pojadą bo autobus pełny, postoją na deszczu i wietrze na następny kurs który przyjedzie też wypełniony , to za trzecim razem wrócą do podróży swoim autem - przynajmniej w cieple słuchając muzyki z radia.

          • 15 7

        • taa tylko stali by w korkach kawałek dalej. (2)

          Zobacz super ekstra buspas na Kieleckiej. Korki są jak były. Autobus jedzie sobie żwawo kilkaset metrów by zaraz za skrzyżowaniem utknąć w korku i stać w nim aż do odcinka leśnego Chwarznieńskiej. Oszczędność czasu minimalna, praktycznie niewyczuwalna. Ale zawsze można się pochwalić,że jest busspas.

          • 15 3

          • bo te buspasy to jak ścieżki rowerowe w Gdyni: znikąd - donikąd.

            • 7 1

          • Buspas na kieleckiej

            Kielecka? Bardzo dobry przyklad! Osobiscie znam kilka osob, ktore dzieki temu buspasowi zrezygnowali z samochodow na rzecz komunikacji publicznej.

            • 1 2

    • Buspas to jedyne i najlepsze rozwiązanie. (1)

      Warszawa bardzo zyskała na wprowadzeniu buspasów w najbardziej zakorkowanych strefach.

      Oczywiście tracą kierowcy, ale to oni są korkiem. Jak ich nie ma to nie ma też korka, więc problem nie do rozwiązania, bo tam gdzie są samochody tam masz korki.

      • 11 12

      • może się sprawdzić ale nie wszędzie

        w UK likwidują buspasy i drogi rowerowe,
        przynajmniej te, które nie polepszyły sytuacji

        • 8 1

    • Chyba na chodniku

      • 2 2

    • (1)

      moim zdaniem super sprawa.
      w innych miastach buspasem mogą się poruszać osobówki, które mają minimum 3 osoby w środku.
      moim zdaniem, korki by się zmniejszyły.
      ludzie zaczęliby jeździć ze sobą czy wbijać w autobusy, które szybciej poruszały się od auta.
      sam jeżdżę komunikacją miejską, zaoszczędzone minimum 30 min dziennie

      • 7 9

      • pomysł niezły ale wśród naszych kierowców nie do zrobienia, za dużo januszy cwaniaków

        • 2 1

    • musi być! (1)

      Ale nie kosztem zabrania 1 pasa dla samochodów.
      Autobus śmignie po bus pasie i o to chodzi żeby jeden z drugim nie wsiadał do auta tylko do autobusu. Zrozum to. Teraz w autobusie stoisz tak samo jak w aucie no to każdy bierze auto

      • 7 6

      • nie każdy. Znam takich, którzy znajdują inne wyjście.

        Domyśl się jakie, koteczku.

        • 2 2

    • trzeba kupić mały autobus :)

      • 2 0

    • Jeżeli buspas powstałby na ul. Janka Wiśniewskiego

      to w tzw szczycie komunikacyjnym korek rozpoczynałby się w Sopocie, ale życzę powodzenia urzędnikom i cierpliwości kierowcom.

      • 4 2

    • Buspas na kieleckiej Ok ale autobusów mimo wszystko za mało, jak jadą to wszystkie na raz a potem 15 min czekania w godzinach szczytu! I jeszcze te przystanki tak bez sensu daleko od skm jakby nie można było wykorzystać węzła cegielskiej

      • 0 0

  • polnoc gdyni (8)

    Szczurek i jego p[rz----pasy ,zrobcie na wisniewskiego buspasy i dodatkowo sciezke rowerowa aby mieszkancy wogole nie dostali się do domow.
    Szczurek twoje pomysły sa niedookreślenia w tabeli Glupoty

    • 76 24

    • Mirek a tak się chwaliłeś tym nowym tanim domem w Kosakowie. (6)

      • 10 7

      • ale boli ze ktos sobie kupil domek... (5)

        zenada

        • 4 5

        • jak ktoś szuka żeby tanio było a potem narzeka, że ma daleko, to czego można mu zazdrościć? (4)

          niczego
          no chyba że głupoty

          • 3 5

          • to gdzie ten domek ma kupic zeby to nie byla "glupota" ? (3)

            wez doradz bo chyba masz juz kilka domkow w kilku miejscach i bardzo dobrze znasz temat

            • 2 2

            • oczywiście, że znam temat, temat jest prosty, życie to nie tylko domek (2)

              jeśli ktoś żyje w oderwaniu od rzeczywistości
              i bez uwzględniania innych wokół siebie
              to potem jest zdziwiony tak jak ty

              ty jesteś nieszczęśliwy
              a ja jestem szczęśliwy

              • 1 3

              • (1)

                hehe, konkretna, cenna porada znawcy tematu - " zycie to nie tylko domek", w dodatku wrozka bo ma wiedze na temat mojego szczescia lub jego braku ...

                dzieki bardzo za rzeczowa odpowiedz na pytanie, pozdrawiam i zycze najlepszego

                • 3 2

              • dodam jeszcz, że nieszczęśłiwi ludzie żyją w zaprzeczeniu i wyparciu

                dokładnie tak jak ty w tej chwili nam polazałeś,
                taki zaklęty krąg głupoty i biedoty,
                żyj sobie dalej robaczku w swoim domku w gaju

                • 1 0

    • Miruś się znalazł co nie ma pojęcia co jest wzdłuż Wiśniewskiego. Ścieżka jest

      od dawna pieniaczu jako CPR - ciąg pieszo-rowerowy (po jednym kierunku ruchu na każdym pustawym od pieszych chodniku), brakuje jej tylko na odcinku od Węzła Ofiar Grudnia 1970 do Pl, Konstytucji.

      I doceń to że kilkadziesiąt a może sto kilkadziesiąt aut odpadło bo ich właściciele wolą rower.

      Bo co ty sobie wyobrażasz, że będziesz wszystkich wpieprzał za kierownicę żeby do reszty korkowali arterię ?

      Dla mnie jesteś zwykłym mało inteligentnym d.... !

      • 0 0

  • Problemem nie są północne dzielnice tylko wioski na północ od Gdyni. (18)

    Sami mieszkańcy Gdyni nie są w stanie wytworzyć takich korków, bo to jakby powiedzieć że korki w dół na Słowackiego w Gdańsku każdego ranka tworzą mieszkańcy Matarni, a na Spacerowej to ludzie z Osowej.

    • 94 18

    • a gmina Kosakowo nie ma swojego dojazdu i niszczą gdyńskie drogi

      • 13 9

    • no ale (3)

      jak mają dojechać do pracy mieszkańcy gmin sąsiadujących z północną Gdynią?

      • 12 5

      • autobusem (1)

        • 8 7

        • słaba komunkikacja

          Z Mostów, Mechelinek i okolic stracisz pól dnia żeby autobusem gdzieś dalej dojechać po za obłużem. Tyle samo żeby tam wrócić plus przynajmniej 2 przesiadki. Szkoda czasu i pieniędzy. Nawet stojąc w korkach jest szybciej i wygodniej autem.

          • 2 4

      • mieszkałem Gdańsku i lepiej się jeździ w Gdyni

        zdecydowanie lepiej,
        na dodatek komunilkacja jest zsynchronizowana z SKM
        i to nie od dziś a od 15 lat
        a w Gdańsku kijwiec jak ktoś mi pitoli, że w Gdyni są jakieś mitologiczne korki
        to niech sobie do Gdańska pojedzie
        to się kurka zdziwi jak ugrzęźnie

        • 4 3

    • Wszystkie nowopowstające mieszkania "na Pogórzu" przynależą do gminy Kosakowo. (3)

      • 11 2

      • które graniczy z gdynia i jest sypialnią gdyni.

        • 1 4

      • Na Pogórzu-wiosce, bo Pogórze tzw. Górne i Dolne to dzielnice Gdyni.

        • 5 0

      • nieprawda

        wystarczy spojrzeć na oksywie!!!

        • 0 1

    • (3)

      To chyba nie jest problem. Z każdej strony większego miasta jest dokładnie taka sama sytuacja. Problem w tym, że w Gdyni za mało się dzieje, aby coś zmienić.

      • 13 3

      • co proponujesz? wielopiętrową estakadę? teleporty dla ciężarówek z portu, który daje pracę tysiącom ludzi? (2)

        no co?
        aha, i od razu napisz skąd pieniądze weźmiesz

        • 1 4

        • wstarczyłoby (1)

          wybudować 2 jezdnię Unruga do Bosmańskiej i 2 jezdnię Kwiatkowskiego do góry. Pieniądze są np 10 mln rocznie na nikomu niepotrzebne muzeum emigracji.

          • 2 4

          • Nie ma pieniędzy...

            10 na Muzeum Emigracji
            24 na Park Naukowo Techniczny
            Milionpięćsetstodziewięćset na samochwalstwo

            a etaty na nie-lotnisku?

            To są najważniejsze wydatki, a nie jakieś drogi, chodniki - w d..ach się mieszkańcom poprzewracało. W 1977 roku było dobrze, a teraz nagle korki?
            Na Wiczlino się wyprowadźcie.

            • 0 3

    • Opat

      • 4 0

    • i jakie to ma dziś znaczenie ?

      SKM i tak trzeba już budować

      • 0 1

    • PRowcy z Urzędu Miasta Gdyni opracowali strategię i wskazali kozła ofiarnego (1)

      są nimi Kaszubi z Kosakowa. Ktoś musi być winny, bo przecież nie Szczurek, który jak wiadomo jest istotą nadprzyrodzoną i błędów nie popełnia.

      • 4 2

      • Urząd Miasta nie odpowiada za strategię

        chyba nie rozumiesz czym się zajmuje UM,
        z tego wniosek, że musiałeś tylko 6 klas podstawówki skończyć

        • 0 0

    • Zbudujmy wielki mur

      • 1 1

  • Przypomina mi się taki stary dowcip (3)

    Rosyjscy naukowcy odkryli, że gdyby całą wodę ze wszystkich oceanów, ze wszystkich mórz i ze wszystkich rzek na świecie wlać do rurki o średnicy 1 cm, to ta rurka byłaby tak długa, że ja pierdykam.
    Tyle w temacie. Mierzyć, analizy robić? Szanowne władze, od lat jest tragedia, bez milionowych opracowań powie to każdy, kto mieszka na północy Gdyni czy w Kosakowie.

    • 89 9

    • Będzie planowanko :D

      • 2 3

    • analogia (zwłaszcza nietrafna) nie jest dowodem (1)

      Bez badań i dobrej bazy danych podejmowane decyzje są niskiej jakości.

      Intuicja podpowiada, że poszerzanie dróg rozładowuje korki.

      Badania empiryczne wskazują, że nie jest to efektywna metoda poprawiania sytuacji komunikacyjnej miasta : korki ulegają jedynie przesunięciu gdzie indziej.

      Popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na nadwagę ani otyłość.

      Warto zmieniać nie tylko treść pomysłów, ale sposób myślenia o funkcjonowaniu miasta.

      • 7 3

      • dokładnie, na oko to chłop umarł

        ale jak wytłumaczyć prostemu człowiekoi bez wykształcenia,
        że ruch drogowy w mieście to nie jest wbicie gwoździa
        (choć i to trzeba robić z rozumem a nie na pałę i byle jak),

        prosty Heniek nie pojmie, jego umysł tego nie ogarnie,
        Heniek w ogóle to talerz zupy może ogarnie i śmieci jak go stara popędzi

        • 2 1

  • Ruch tam odbywa się jak cos pomiędzy

    żółwiem z nogami w gipsie i szczupakiem pływającym po saharze

    • 33 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane